Wielosezonowy, symetryczny, niekierunkowy wzór bieżnika o zaawansowanym wzornictwie. Ten bieżnik został specjalnie zaprojektowany do wielosezonowej opony przeznaczonej do lekkich samochodów dostawczych poruszających si na drogach i autostradach.
Proces tworzenia bieżnika skoncentrowany był na wysokiej niezawodności, maksymalnym bezpieczeństwie i doskonałej trwałości.
1. Obwodowe zębate rowki
- Idealne odprowadzenie wody, błota i śniegu; Wysoka odporność na aquaplaning
- wiele krawędzi stycznych zapewnia doskonałą przyczepność na śniegu i lodzie
- dobra stabilność kierunkowa i niski poziom hałasu
2. Wąskie obwodowe rowki bieżnika
- przyczyniają się do równomiernego rozkładu nacisku
- poprawiają chłodzenie występów/końcówek/wypustek, co znacznie poprawia napędowość i zwiększa trwałość bieżnika
- zwiększają bezpieczeństwo jazdy oraz stabilność w zakrętach
3. Poprzeczne przestrzenie
- dokładnie ułożone szczeliny poprzeczne są ze sobą powiązane, co zapewnia dobrą odporność na aquaplaning podczas jazdy po śniegu i kałużach
- poprzeczne przestrzenie w występach bieżnika są stycznie podzielone i przesunięte w celu zminimalizowania hałasu
4. Lamelowa struktura bieżnika
- oryginalne lamele 3D poprawiają zarówno trakcję jak i hamowanie na ośnieżonych i oblodzonych drogach
- jednocześnie zachowują doskonałą stabilność jazdy podczas jazdy na suchych nawierzchniach z maksymalnym obciążeniem
- liczne lamele tworzą wiele krawędzi stykowych podobnie jak w typowych bieżnikach zimowych
5. Wzmocnione uchwyty
- wzmocniona sztywność bieżnika zwiększa jego trwałość
Klasyfikacja przyczepności na mokrej nawierzchni wskazuje, jak dobrze opona będzie się zachowywać w warunkach deszczowych, a jej osiągi są oceniane w skali od klasy A do E. Wysoka ocena oznacza krótką drogę hamowania na mokrej nawierzchni.
Zmniejszone opory toczenia pozwalają oszczędzać paliwo i zmniejszać emisję CO2. Opony klasy A zapewniają najlepszą wydajność paliwową, a zużycie paliwa wzrasta aż do klasy E.
Jest to zewnętrzny hałas toczenia generowany przez oponę, mierzony w decybelach. Na etykiecie podany jest poziom hałasu oceniony w klasach od A do C.
Oprócz tych trzech wartości na etykiecie znajdują się również piktogramy - jeśli mają zastosowanie - odnoszące się do osiągów w warunkach silnego śniegu (3PMSF) i/lub przyczepności na oblodzonej nawierzchni (ten ostatni dotyczy tylko opon do samochodów osobowych).
Dzięki generatorowi etykiet UE możesz uzyskać dostęp do konkretnych wartości etykiet dla Twoich opon Continental.
Więcej szczegółów na temat nowej etykiety UE dla opon (2020/740) znajdziesz tutaj.