Wielosezonowy, symetryczny, niekierunkowy wzór bieżnika o zaawansowanym wzornictwie. Ten bieżnik został specjalnie zaprojektowany do wielosezonowej opony przeznaczonej do lekkich samochodów dostawczych poruszających si na drogach i autostradach.
Proces tworzenia bieżnika skoncentrowany był na wysokiej niezawodności, maksymalnym bezpieczeństwie i doskonałej trwałości.
1. Obwodowe zębate rowki
- Idealne odprowadzenie wody, błota i śniegu; Wysoka odporność na aquaplaning
- wiele krawędzi stycznych zapewnia doskonałą przyczepność na śniegu i lodzie
- dobra stabilność kierunkowa i niski poziom hałasu
2. Wąskie obwodowe rowki bieżnika
- przyczyniają się do równomiernego rozkładu nacisku
- poprawiają chłodzenie występów/końcówek/wypustek, co znacznie poprawia napędowość i zwiększa trwałość bieżnika
- zwiększają bezpieczeństwo jazdy oraz stabilność w zakrętach
3. Poprzeczne przestrzenie
- dokładnie ułożone szczeliny poprzeczne są ze sobą powiązane, co zapewnia dobrą odporność na aquaplaning podczas jazdy po śniegu i kałużach
- poprzeczne przestrzenie w występach bieżnika są stycznie podzielone i przesunięte w celu zminimalizowania hałasu
4. Lamelowa struktura bieżnika
- oryginalne lamele 3D poprawiają zarówno trakcję jak i hamowanie na ośnieżonych i oblodzonych drogach
- jednocześnie zachowują doskonałą stabilność jazdy podczas jazdy na suchych nawierzchniach z maksymalnym obciążeniem
- liczne lamele tworzą wiele krawędzi stykowych podobnie jak w typowych bieżnikach zimowych
5. Wzmocnione uchwyty
- wzmocniona sztywność bieżnika zwiększa jego trwałość
Opony o dobrych własnościach na mokrej nawierzchni (klasa A lub B) zapewniają krótszą drogę hamowania na mokrych drogach, co czyni je bezpieczniejszymi podczas jazdy w deszczu. Jeżeli chodzi o zużycie paliwa, kategoria D nie jest stosowana i nie ma planów wprowadzenia kategorii G.
Opony odpowiadają nawet za 20% zużycia paliwa. Jeśli chcesz pokonywać większy dystans na jednym zbiorniku paliwa, wybierz opony o wyższej kategorii. Dzięki temu obniżysz również ilość emitowanego przez twój samochód dwutlenku węgla. Wszystko sprowadza się do oporów toczenia, tj. energii traconej w związku z ruchem opony. Im niższe opory toczenia, tym mniejsza ilość zużywanej energii oraz niższe zużycie paliwa i emisja CO2. Różnica pomiędzy oponą klasy A oraz G może wynosi nawet 6 litrów na 1000 kilometrów.
Poziom hałasu zewnętrznego emitowanego przez oponę, wyrażony w decybelach. Im większa liczba kresek widocznych na etykiecie, tym głośniejsza opona.