Doskonałe osiągi w każdych warunkach pogodowych, przez cały rok
Trakcja w każdych warunkach
Kierunkowy wzór bieżnika z licznymi lamelami
Lepsza kontrola na suchych i mokrych nawierzchniach
Wyszukiwarka opon
Wyszukiwarka opon
Funkcje bieżnika opony
Funkcje bieżnika opony
Konfiguracja bloków barkowych
Optymalny kształt pod kątem wymagających warunków panujących przez cały rok
Wysoka sztywność podczas przenoszenia sił tarcia charakterystycznych dla suchych nawierzchni
Wystarczająca elastyczność podczas przenoszenia małych sił tarcia charakterystycznych dla ośnieżonych i oblodzonych dróg
Konfiguracja opasania zewnętrznego
Zapewnia dobra przyczepnośc na mokrych nawierzchniach.
Rowki obowdowe
Zapewniają doskonałe prowadzenie i dokładność kierowania.
Ich konfiguracja i liczba gwarantują optymalne właściwości na mokrej nawierzchni.
Głębokie rowki poprzeczne
Skutecznie odprowadzają wodę i zmniejszają ryzyko aquaplaningu.
Umożliwiają chwytanie śniegu i błota, zapewniając przyczepność podobną do oferowanej przez opony zimowe.
Gęsto ułożone lamele
Podobnie jak w przypadku bieżnika zimowego, zapewniają lepsza przyczepność i hamowanie w warunkach zimowych, zwłaszcza na oblodzonej nawierzchni.
Większa powierzchnia styku z nawierzchnią poprawia przyczepność na mokrej nawierzchni, daje poczucie większego bezpieczeństwa i lepszego kierowania pojazdem.
Przyczyniają się do cichego toczenia opony i zmniejszenia poziomu hałasu.
Nowa generacja lameli
Zamyka bloki bieżnika we wszystkich kierunkach, zwiększając ich sztywność i skuteczność w warunkach maksymalnego przenoszenia sił na suchej i mokrej nawierzchni.
Prowadnica rowka
Zwiększa stabilność i pozwala utrzymać tor jazdy, także przy dużych prędkościach.
Etykieta EU na opony
Etykieta opony stosowana w UE
Przyczepność na mokrej nawierzchni:
Opony o dobrych własnościach na mokrej nawierzchni (klasa A lub B) zapewniają krótszą drogę hamowania na mokrych drogach, co czyni je bezpieczniejszymi podczas jazdy w deszczu. Jeżeli chodzi o zużycie paliwa, kategoria D nie jest stosowana i nie ma planów wprowadzenia kategorii G.
Opory toczenia:
Opony odpowiadają nawet za 20% zużycia paliwa. Jeśli chcesz pokonywać większy dystans na jednym zbiorniku paliwa, wybierz opony o wyższej kategorii. Dzięki temu obniżysz również ilość emitowanego przez twój samochód dwutlenku węgla. Wszystko sprowadza się do oporów toczenia, tj. energii traconej w związku z ruchem opony. Im niższe opory toczenia, tym mniejsza ilość zużywanej energii oraz niższe zużycie paliwa i emisja CO2. Różnica pomiędzy oponą klasy A oraz G może wynosi nawet 6 litrów na 1000 kilometrów.
Poziom hałasu:
Poziom hałasu zewnętrznego emitowanego przez oponę, wyrażony w decybelach. Im większa liczba kresek widocznych na etykiecie, tym głośniejsza opona.